Wednesday, October 7, 2009

Your big opportunity may be right where you are now

op

aku kerap teringat sapa la empunye ayat nih tapi memang cukup memberi bekas kat hati aku. ironinya sampai ke waktu ini apa yg dikatakan peluang besar tuh masih aku usahakan, namun hasilnya blom la nampak besar..ala ala nak beso then kecik balik.adeuhai..bak kata pepatah la bukan senang nak senang kan! tapi senang je kalau nak susah.adesss apa aku meraban sebenarnya.

sebenarnya aku terkejut beso bila si S kata dia nak berhenti keja. memang drastik bunyinya tapi aku rasa fikiran dia sedang berkecamuk. ten dah le baru lepas bersalin, baru lak lepas pantang. dalam pada tu plak nak berulang alik keja dari seremban nun ke kl. kalah aku yang dok kat bangi keja kat kl.office aku ngan dia kira jiran sebelah je. tapi tu la aku kasi 1% nasihat masa dia dtg umah aku last week. jgn la terburu berhenti kerja. kita pompuan ni memang la sensitif jadinya bilamana lepas bersalin bagai. itu semangat sendiri mau kasi naik. kalau kita malas pandanglah mata insan2x yang tersayang..suami kita ke..anak2x kita ke..adakah kita dah berusaha sedaya mampu? kadang semua tu aku tujukan sendiri kat diri aku nih. aku pun sampai waktu ni masih tetap bekerja, sebabnya aku nak gak kerja even suami aku pernah suruh berhenti bila anak dah masuk 2 org dulu. sampai la sekarang anak aku dah 3 org, aku tetap nak kerja. kata org kalau kita pompuan ni kerja sendiri, senang wehhh.tak la kita mengharapkan duit suami kita WALAUPUN suami kita mampu beri nafkah. kadang duit kita nak beri kat parents kita, tak la rasa semacam kan kalau nak mintak kat suami kita. motifnya apa yang aku cerita ni kira, seseorang pompuan@wanita@isteri@ibu yg bekerja byk kelebihan tau! yang penting pandai jaga diri kerana syurga tu dibawah telapak kaki suami. aku tetap bersyukur selama ini kehidupan aku yg serba sederhana, kerana kalau kita ni ibarat semuanya cukup, berigatlah kerana bila2x masa Allah akan memberi ujian! pernah nampak tak syurga kat bawah tapak kaki suami?kaki

untuk S : sabar dan lebih tabah lah dalam mengharungi hidup ini, ada kalanya kita diatas dan sabarlah ketika berada dibawah!

No comments:

Post a Comment